Skip to content

Per Mallorca i Menorca

21 diciembre 2008


Cada any intento viatjar a Mallorca per a disfrutar del bons amics que vaig deixar en aquesta illa. M’agradaria poder-hi anar moltes més vegades, però la feina i l’elevat cost del viatge m’ho fan cada vegada una miqueta més difícil. Tan mateix, sempre els meus amics m’estan esperant ansiosos per a fer molta festa i embolicar-me en algun nou projecte.

Vaig aprofitar que s’organitzava l’Assemblea General Ordinària (AGO) del Cosell de la Joventut de les Illes Balears (CJIB) per assistir-hi i coincidir amb la majoria dels meus amics. La nostra hiperactivitat ens obliga a estar multiassociats i participar dins les entitats que es mouen per un futur millor de la societat que ens envolta.

Com a joves que som, almenys fins els 31 anys, la crisi econòmica que patim també ens afecta directament. El tancament de les empreses, la congelació o reducció dels nostres salaris, o no sortir de les llistes de l’atur, ens fa la desitjada emancipació dels pares molt més difícil (impossible?).

Per aquest motiu, com a joves implicats i compromesos, hem denunciat l’inminent tancament de El Caserío, la fàbrica de formatges més important i símbol de la industrialització a l’illa de Menorca. El Caserío havia arriba a donar feina a més de 100 llocs (possessions en mallorquí, finques en eivissenc), essent l’única empresa que compra la llet direcament als productors, els pagesos ramaders.

Com veis a la imatge, no hem puc queixar de com hem cuiden quan els hi faig una visita. Damunt la taula, una tapa de “morzilla” amb arrós, una de pilotes de carn, altra de patates braves (una mica coentes) i tot acompanyat de vi mallorquí.

Imatge publicada al Fotolog.

Responder

