Skip to content

L’ambició dels alumnes

26 mayo 2009

Permanent Delegació d'Alumnes de l'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant

Començàrem a una permanent com a personatges feiners, però sense responsabilitat. Ella Subdelegada de la Delegació d’Alumnes de l’Escola Politècnica. Jo Subdelegat segon, responsabilitat inventada expressament per ajudar tot el possible, però sense capacitat de decisió. Reconec que sempre vaig poder dir el que vaig voler, vaig ajudar el temps que la meva agenda hem deixava, i es reconeixia el meu criteri per experimentat.

Dos anys més tard, després de la renuncia de l’anterior Delegat, ella passa a ser Delegada. L’estructura no varia gaire, perquè hi continua havent una Secretària i una Tresorera: la columna vertebral i legal de la Delegació d’Alumnes. Però les dificultats apareixen, pels dubtes dels rols que cada una de la permanent ha d’assumir. Tot i això, l’elevat nivell d’autoexigència permet continuar programant activitats i defensant els drets dels alumnes davant els deliris dels professors.

La següent Assemblea General de la Delegació d’Alumnes de l’Escola Politècnica és un èxit de participació. La formen 74 claustrals, triats democràticament entre tots els alumnes de l’Escola Politècnica. La casualitat, la fermesa, la continuitat, la coherència i l’objectivitat hem converteixen en el Secretari d’aquesta Assemblea casi per accident.

Hem correspon a jo, conjuntament amb la Delegada i el Vocal en funcions que quedam, gestionar l’enfrontament (personal) entre diferents candidatures. Interpretar el Reglament, fixar les regles del joc (de veritat, això només és un joc) i redactar l’Acta. Per decisió personal, independent i pròpia, no formo part de cap de la nova permanent (i les dues candidatures m’ho oferiren). La dona que m’acompanya a la imatge, la Delegada de la Delegació, pels mateixos motius, decideix també donar una passa endarrera i no repetir responsabilitat.

Tots dos hem abandonat la responsabilitat dins la Delegació d’Alumnes de l’Escola Politècnica. Tots dos, encara com a representants dels alumnes que ens han votat, hemo oferit la nostra mà i experiència per ajudar, però ja sense responsabilitat per a decidir. Tots dos ens hem semi retirant amb la feina ben feta, acabada i tancada. La nova pernament no té cap lligam per així aconseguir tot el que es proposi. Molts ànims i molta més força!

Imatge publicada al Fotolog.

Responder

