Skip to content

Lisístrita

15 julio 2010

Lisístrita

Lisístrata (nom que significa qui dissol els exèrcits), és la dona d’un soldat atenès, que cansada de les contínues guerres entre Atenes, Esparta i altres ciutats gregues, reuneix a les dones d’ambdós bàndols i els hi proposa iniciar una vaga de tipus sexual. La idea no agrada en principi, però ella assoleix convèncer a totes les dones de Grècia que no tinguin cap relació sexual amb els seus homes fins que aquests signin la pau. AL final de l’obra, els homes, mancats de sexe, decideixen deixar de lluitar, signen la pau i posen fi a la vaga de cames creuades de les seves dones.

La fotografia de l’obra de teatre fou representada pels alumnes de l’Institut d’Educació Secundària Victòria Kent, al Gran Teatre de la ciutat d’Elx. La fotografia mostra l’escena on les dones, totes juntes, fan el seu jurament que cumpliran fins el final.

Lisístrata: Lampito, totes les dones toquin aquesta copa, i repeteixin després de mi: no tindré cap relació amb el meu espòs o el meu amant.
– Cleónica: No tindré cap relació amb el meu espòs o el meu amant.
Lisístrata: Encara que venja a mi en condicions lamentables.
– Cleónica: Encara que venja a mi en condicions lamentables. (Oh Lisístrata, això m’està matant!)
Lisístrata: Romandré intocable en la meua casa.
– Cleónica: Romandré intocable en la meua casa.
Lisístrata: Amb la meua més subtil seda de safrà.
– Cleónica: Amb la meva més subtil seda de safrà.
Lisístrata: I faré que em desitgi.
– Cleónica: I faré que em desitgi.
Lisístrata: No em lliuraré.
– Cleónica: No em lliuraré.
Lisístrata: I si ell m’obliga.
– Cleónica: I si ell m’obliga.
Lisístrata: Seré tan freda com el gel i no li mouré.
– Cleónica: Seré tan freda com el gel i no li mouré.
(…) – Lisístrata: Totes han jurat?
– Mirrina: Totes.

Fotografia publicada al Fotolog.

Responder

